Intro 2019 | Rondje over de campus met Bouwkunde-kids

In Vertigo begint de University Tour voor de nuldejaars bouwkundestudenten. Ze krijgen onder andere informatie over de Bouwkundewinkel, het Onderwijsbureau en de Skybar. Ook grijpt de introcommissie van CHEOPS de gelegenheid aan om te pronken met de betonprinter. Na Vertigo krijgen MetaForum, Luna en Auditorium een bezoekje.

foto Rien Boonstoppel

Het is niet zo dat de introkids barsten van de vragen. Ze weten niet wat te verwachten en laten alles gelaten over zich heen komen. Ze vragen zich ook niet af waarom de CHEOPS-bestuurders hun gele (de introcommissie), groene (nieuw bestuur) of rode (introkamporganisatoren) overalls met slechts één schouderband vast dragen. “Niet om cool te doen, maar om het logo van de studievereniging te tonen”, wordt mij verzekerd.

Bij de Bouwkundewinkel horen de kids dat ze daar praktijkopdrachten kunnen doen die tellen als keuzevak. De studenten luisteren gedwee, maar wanneer ze de opdracht krijgen om een zo leuk mogelijke groepsfoto te maken, komt er leven in. De winnaar- goed voor een meter bier- wordt bekend gemaakt bij de after Intro drink in de Skybar volgende week.

Bij het Onderwijsbureau houdt studieadviseur Lisanne Kamphorst haar boodschap kort. “Er is één ding dat je moet onthouden: Als je een niet vakinhoudelijk probleem met je studie hebt, moet je naar ons komen. We hopen dat je pro-actief en onafhankelijk wordt, maar daar kunnen wij je best bij helpen.”

MetaForum

Met grotere problemen kun je aankloppen bij ESA (Education & Student Affairs), vertelt mama Aron van der Hoogen, precies op de plek waar de balie is in MetaForum. Hij heeft een wat schorre stem, dat komt door “twee uurtjes slaap en een paar biertjes teveel” gisteren. Zijn introkindje Rik Meulenbroek draagt vandaag een Dracula-kostuum, voor straf omdat hij drie minuten te laat was vanochtend.

Papa Hilde Heemskerk had ook graag wat langer geslapen, maar was op tijd. Ze heeft wel een powernap gedaan tijdens de show van Studium Generale in Luna. Daar mag ze best spijt van hebben, want ze miste daardoor een optreden van Timon Krause. Die maakte indruk met het correct lezen van de gedachten van de -noem ze gerust sceptische- nieuwe lichting studenten.