Master Kick-off 2019 | “Tijd om een serieus netwerk te bouwen”

De bedoeling van de photohunt bij Mechanical Engineering is dat de aankomende masterstudenten gebouw Gemini leren kennen. Studievereniging Simon Stevin heeft dinsdag voor twaalf groepjes een speurtocht uitgezet, waarbij de meeste ‘kids’ toch vooral hun buddy achternalopen.

foto Karel Aarts from Perspektiv Media

De mate waarin de Masterintrogangers de TU/e kennen, verschilt enorm. Goos Wetzer, bijvoorbeeld, heeft hier al vijf jaar rondgelopen. “Ik heb een bachelor Psychology & Technology gedaan en daarna nog een op maat gemaakte pre-master”, zegt Goos die zelfs al eens intropapa is geweest. “Ik doe nu mee aan de Master Kick-off om mensen en bedrijven te leren kennen. Dat gebeurt via presentaties en morgen de tour over High Tech Campus. Het wordt tijd om een serieus netwerk te bouwen voor mijn stage en afstuderen.”

De Master Kick-off kent geen systeem van intropapa’s en mama’s, maar de introcommissie van Werktuigbouwkunde heeft voor de dinsdagmiddag buddies ingeschakeld. Buddy Yorick Broens heeft een groepje met allemaal nieuwkomers; hij moet echt voorop om te laten zien waar de foto’s van de borrelruimte, de bestuurskamer van Simon Stevin, de werkplaats en het voetbalveld genomen zijn. Hij is tevreden over zijn groepje. “Ze zijn gemotiveerd en stellen vakinhoudelijke vragen of willen weten hoe ze lid van Tech United kunnen worden.”

Stella

“Hoeveel power heeft deze zonnewagen?”, wil Natasha Jovanove bijvoorbeeld weten. De student Sustainable Energy Technology zit in een ander groepje. Ze is nog maar drie dagen in Eindhoven, maar is al bekend met Cursor. “Oh, the news magazine”, reageert ze wanneer ik me voorstel. Natasha kende Stella ook al, ze heeft gedegen onderzoek gedaan om een universiteit te vinden voor een vervolg op haar bachelor Electrical Engineering die ze in Macedonië deed. “Ik ben hier om informatie te vergaren om daarmee de wereld te verbeteren en duurzamer te maken. Ik wil impact creëren.”