Jing Juice Wang tijdens StukaFest Eindhoven 2019. Foto | Ramon Schollaardt

Lachen, relaxen en losgaan tijdens Stukafest

Studenten konden afgelopen donderdag lachen om stand-up comedians, streetdance-skills opdoen, liggend genieten van een concert, debatteren of dansen op ‘energieke popmuziek’. Deze Eindhovense editie van het studentenkamerfestival Stukafest bracht voor ieder wat wils. Onze videoreporter Mathias Verheijden ging naar drie acts en bezocht de afterparty in café Altstadt.

foto Ramon Schollaardt

Verschillende studenten luisteren geheel ontspannen, al liggend, naar rustgevende klanken in een kamer aan de Bloemfonteinstraat. Een compleet andere sfeer dan in de elf andere kamers elders in de stad, waar bezoekers werden getrakteerd op cabaret, muziek en theater. De ‘literaire peepshow’ kon op het laatst niet doorgaan, maar komedianten Pauly Russell en Zuva Martens - die door de organisatie als vervanging waren geregeld - bezorgden de bezoekers daar toch een leuke avond.

Serge Gruson, die met enkele andere studenten voor de organisatie tekende, kijkt tevreden terug op het evenement. “De meeste kamers zaten vol en we kregen veel positieve reacties.”

Bekijk de video van Mathias Verheijden voor een impressie van Stukafest.

Video | Mathias Verheijden

Impressie van StukaFest Eindhoven 2019