Terug op het terras en in de kantine

Dat de Nederlandse horeca op 1 juni mondjesmaat doch enthousiast de deuren weer opende, kan nauwelijks iemand zijn ontgaan. Dat ook de horeca op ons eigen universiteitsterrein dat deed, zouden veel studenten en medewerkers (veelal werkend vanuit hun eigen huizen) echter zomaar eens kunnen hebben gemist. Cursor bracht een bezoekje aan het handjevol locaties dat op dit moment weer in bedrijf is.

“Héérlijk”, reageert een opgewekte Loes Overdevest van grand café De Zwarte Doos, vooraan op de campus aan het Limbopad. “We zijn tweeënhalve maand uit de running geweest. Om nu weer gewoon de beentjes te kunnen strekken en het hele terras over te kunnen, da’s wel echt heel leuk.”

Onze videoverslaggever Fabian Lucas Luijckx ging - met camera - op bezoek bij Overdevest en andere horeca-uitbaters op de campus, om te horen hoe zij én hun gasten de terugkeer naar kantine, café of terras ervaren. Bekijk zijn video hieronder.

P.S. Kom je binnenkort weer op de campus en ben je in de buurt van gebouw Kennispoort? De kantinemedewerkers daar ontvangen je weer met open armen. Vermeld dan meteen even dat je deze Cursor-video hebt gezien, dan krijg je een kleine ‘welkom terug’-attentie.

Video | Fabian Lucas Luijckx

Reopening of cafes and canteens @ TU/e