Cursor-mokken wachten nog op speurneuzen

De Cursor Intro-geocachewedstrijd is – helaas – nog niet volledig opgelost. De verstopte mokken op de campus zijn nog niet allemaal gevonden. Deze week verstoppen we de laatste mok en tippen we nog enkele officiële geocaches op de campus voor diegenen die de smaak te pakken hebben.

Voor de Intro had Cursor vier zwarte Cursor-mokken verstopt op de campus en die vervolgens met een hintfoto en coördinaten op Instagram bekend gemaakt. De Intro-gangers kregen natuurlijk ook al wel een vol programma voor hun kiezen. Wellicht is de wedstrijd er daarom een beetje bij ingeschoten. Studenten vonden wel snel twee van de verstopte bekers en dat bewezen ze met fotomateriaal.

De twee mokken in deze omgeving wachten nog op een vinder:

Vandaag hebben we nog een laatste extra cache verstopt op een plek die tijdens de Intro niet bereikbaar was. Update: deze is gevonden! (06-09-2021)

Prijzen

De prijzen zijn helaas niet meer te innen, die hadden een houdbaarheidsdatum die nu verstreken is. Maar voor de fun kan nog gezocht worden en die unieke mok mag de gelukkige vinder dan houden. Iets dat bij het normale geocachen niet gebruikelijk is: daar laat je de cache altijd weer achter zoals je hem vond. Als jij nog een mok vindt, stuur je de redactie dan een foto van jezelf met de mok op de vindplaats? Email ons of app ons op 06 48 45 75 60.

Meer schatten op de campus

De smaak te pakken of al een doorgewinterde geocacher? Jannelies Smit, medewerkster bij de faculteit Scheikunde tipte de redactie over meer geocaches op de campus. Er liggen er momenteel sowieso twee. Om die te zoeken dien je je wel officieel aan te melden als geocacher, wat overigens gratis is. Dan kan het speuren op de campus – en daarbuiten – beginnen. Als je een cache gevonden hebt zet je je naam in het boekje dat er meestal bij zit en je markeert in de app of op de site dat je hem gevonden hebt. De caches die Smit tipte, heten ‘Young Scholar 2’ en ‘Young Scholar 3’. “Er lág er ook een bij het Gaslab, maar wellicht is die verdwenen onder het verbouwgeweld”, vertelt ze.