CLMN | Waar is ‘Study Hub 2’?

23/04/2013

Deze vraag krijg ik eerst van een mede-Bouwkundestudent en later ook van een Werktuigbouwkundestudent. Study hub 2? Diep nadenkend en in mijn geheugen gravend, kom ik tot de conclusie dat ik daar nog nooit van heb gehoord, laat staan dat ik er ooit geweest ben.

Na mijn eerste jaar, dat overzichtelijk plaatsvond in Matrix atelier 5 voor projectwerk en in de grote Auditoriumzalen voor colleges, heb ik een groot aantal andere locaties gezien. Zo begon mijn tweede jaar in de W-hal, waar de tafels nog in elkaar gezet moesten worden.

Vervolgens werd ik vier jaar lang geconfronteerd met de aankondiging van onbekende locaties op owinfo (tegenwoordig OASE). Dankzij de kaart van de campus, bewegwijzering in de gebouwen en uiteraard medestudenten, zijn alle locaties gevonden.

In de kelder van Laplace vond ik een erg comfortabele collegezaal. In het Multimediapaviljoen zag alles er piekfijn uit. Op de 9e verdieping van Potentiaal moest ik oppassen dat de kolommen het zicht op de docent niet wegnamen. Op de 6e verdieping van het Hoofdgebouw konden de ramen niet meer dicht, waardoor de bouwgeluiden van MetaForum het college overnamen.

Study Hub 2 bleek een ruimte in het Paviljoen te zijn waar het CO2-gehalte de overhand heeft wat studenten belet na te denken. Toch jammer, want de massa’s studenten die eerst naar de 10e verdieping van het Hoofdgebouw afreisden, dienen zich nu in het Paviljoen te melden voor hun tentamen. Voor diegenen die weer terug willen naar de 10e verdieping: het Hoofdgebouw zal in 2017 gerenoveerd zijn.