CLMN | ‘Stilte’ voor de STORM?

09/10/2014

Studenten en medewerkers op de TU in Eindhoven weten van aanpakken: na de vele automotive teams en de wereldkampioen robotvoetbal is het dit keer een elektrische motor die Eindhoven op de wereldkaart kan gaan zetten. De TU/e is de laatste jaren goed zichtbaar en het zijn onder andere de studententeams die we hier dankbaar voor mogen zijn.

Dat het nieuwe studententeam, STORM, een wereldreis op een elektrische motor wil maken, lijkt simpeler gedaan dan het is: het gigantische team is al maanden druk bezig met een goed voorbereide reis. Naast de technische expertise wordt ook volop gebruikgemaakt van gebieden als logistiek, marketing en planning. Deze interdisciplinaire samenwerkingen lijken goed te werken op de TU/e. Eerdere vooruitstrevende en interdisciplinaire projecten als Solar Team Eindhoven, en het raceteam URE weten de regio immers goed op de kaart te zetten.

De universiteit mag in haar handen wrijven: studenten zijn ambassadeurs die op pakkende wijze laten zien wat de universiteit en haar regio allemaal te bieden heeft. De TU/e weet hier goed op in te spelen door de teams te faciliteren en te ondersteunen waar nodig. Op deze wijze kan de TU zich meten naar haar motto, als een plek waar de innovatie vloeit.

Na deze glimp wordt het weer even ‘stil’, omdat er volop voorbereidingen op de achtergrond zijn aan het front. Zo werkt Solar Team Eindhoven hard aan een revanche in oktober volgend jaar. Ook STORM bereidt zich voor op 80 dagen zwervend rond de wereld in 2016. Er is meer op komst: de opvolger van de indrukwekkende ijskoepel staat al klaar. Komende winter staat er een gigantische Sagrada Familia op de planning in Finland.

Met al deze initiatieven is het wachten op het volgende succes. De vraag voor nu is dan, wie doorbreekt deze ‘stilte’?