CLMN | 2013 wordt nóg mooier!

08/01/2013

Het is zover: het jaar 2012 is voorbij gevlogen en we zijn beland in het jaar 2013. Voor mij nú al een bijzonder jaar, omdat ik sinds twee dagen in Singapore woon, waar ik een internationaal semester doe aan de National University of Singapore. Degene die bang waren dat dit het einde van mijn columns zou betekenen, zijn bij deze gerustgesteld en de mensen die hier juist op hoopten, moet ik bij deze dus teleurstellen.

De start van 2013 is uiteraard een goed moment om, voor zover je dat nog niet gedaan had, je goede voornemens voor dit kalenderjaar op een rijtje te zetten. Want met het begin van een nieuw jaar en inmiddels ook een nieuw semester is het goed om even stil te staan bij de dingen die je vanaf nu graag zou willen veranderen in je leven. Voor iedereen aan de TU/e die zijn of haar goede voornemens nog niet op een rijtje heeft gezet of er wellicht nog een extra kan gebruiken, onderstaande ter inspiratie:

-Wees trots op de TU/e en de regio Eindhoven. Weg met die Brabantse nuchterheid en bescheidenheid: we zijn in Eindhoven gewoon met fantastische dingen bezig en we zijn er nog de beste in ook!

-Word actief. Word lid van een vereniging, ga sporten of ga iets ondernemen bij je studievereniging! Kom in godsnaam in 2013 van die luie reet af.

-Maak de campus écht duurzaam en groen. Dus kom niet meer met de auto naar de TU/e, zeker niet als je student bent. En als we toch bezig zijn: als student met brommer of scooter naar de uni komen kan eigenlijk ook echt niet. Laat die Peugeot Fox of Yamaha Aerox toch bij papa en mama in de schuur staan en kom lekker op de fiets.

-Ga op kamers. Ik snap heel goed dat jouw moeder de allerbeste lasagne maakt van de wereld en dat het fijn is om niet je kamer te hoeven poetsen, maar op kamers gaan is gewoon mooi en ook nog eens goed voor je ontwikkeling.

-Op het Limbopad niet meer met zijn zessen naast elkaar richting het station marcheren.CLMN | 2013 wordt nóg mooier!Het lijkt een bemoeizuchtige futiliteit, maar voor fietsers (zoals je begrijpt ben ik er zelf geregeld een van) is het gruwelijk irritant.

Veel succes met jullie voornemens. Ik weet zeker dat als we allemaal de bovenstaande voornemens overwegen, 2013 nog mooier wordt dan het afgelopen jaar. Gelukkig nieuwjaar!