Hanneke Koppers op bezoek bij CEC.

CvB benoemt nieuwe directeur CEC

Hanneke Koppers wordt de nieuwe directeur van het Communicatie Expertise Centrum (CEC) van de TU/e. Zij gaat vanaf 7 april aan de slag, nadat ze haar huidige werkzaamheden bij waterschap ‘Aa en Maas’ heeft afgerond. Donderdag stelde Jo van Ham haar namens het College van Bestuur voor aan haar nieuwe collega’s bij dienst CEC.

Hanneke Koppers (42 jaar) woont in Vught en kent de TU/e als een ‘mooi merk’. “Het is een gerenommeerde universiteit en er ligt een goede visie. Ik kijk er naar uit om die verder uit te rollen en door te ontwikkelen, vooral in samenwerking met anderen. Dus ga ik op bezoek bij de faculteiten en diensten en begin ik met luisteren naar wensen van anderen.”

Koppers, geboren in Venlo, studeerde Europese studies aan de Universiteit van Amsterdam en combineerde dat met de studie Russisch. Haar eerste baan was bij het ministerie van Buitenlandse Zaken. De afgelopen acht jaar werkte Koppers bij waterschap ‘Aa en Maas’ als Hoofd Adviesstaf. “Daar valt Communicatie, Personeel & Organisatie en Arbowetgeving onder. Op Communicatie ben ik er samen met mijn afdeling in geslaagd om een onderwerp dat ver van mensen staat – een waterschap is bij het grote publiek redelijk onbekend- dichterbij te brengen. Meer concreet: bij het verleggen van een waterloop hebben we de omwonenden veel meer betrokken en niet alleen maar geïnformeerd. De boeren zijn bewust gemaakt van innovatiekansen en de samenwerkingsmogelijkheden met het waterschap. Op het vlak van P&O/Arbo hebben we er voor gezorgd dat talent en eigenaarschap bij medewerkers leidend is en dat veiligheid hoog in het vaandel staat.” Op 18 maart zijn de waterschapsverkiezingen. Die wil ze netjes afsluiten voor ze start bij het CEC.

“Ik houd van verandering en vernieuwing. Graag blijf ik me verbazen. Ik vraag me steeds af: waarom doen we de dingen zoals we ze doen?”, zegt Koppers. Die wens tot verwondering is er een die ze haar leven al kent. Tijdens haar middelbareschooltijd, na 4 gymnasium, besloot ze als zestienjarige de wereld van de Mormonen in de Amerikaanse staat Idaho te verkennen. Ze schreef er in 2012 de novelle 'Wonen bij Mormonen' over die nog gratis is te downloaden als e-book.

Koppers kijkt uit naar haar nieuwe functie bij het CEC. “Ik kijk graag met een open blik en met oog voor resultaat.  Wat kunnen we verder uitbouwen? Waar liggen er kansen?  Waar kan ik iets betekenen?” Vanaf 7 april mag ze die vragen beantwoorden.
Koppers volgt Sabine van Gent op, die aan de slag is gegaan bij Avans Hogescholen.