Foto | Bart van Overbeeke

Alumni Avenue geopend

Een nieuwe ‘Walk of Fame’ begin je met de grootste sterren, zal het College van Bestuur gedacht hebben. In ieder geval hadden de prominenten van de exclusieve alumnisociëteit Mens Agitat Molem gisteren de eer om als eersten het maagdelijke glas van Alumni Avenue (de loopbrug tussen Matrix en MetaForum) met een graveerpen te voorzien van hun naam.

Tijdens het jubileumfestival Dream & Dare van 22 tot en met 24 april mogen alle alumni van de TU/e hun naam achterlaten in het glas van de loopbrug. Daarna is het de bedoeling dat de signeersessie onderdeel wordt van de afstudeerceremonie.

Oud-universiteitssecretaris Harry Roumen was als voorzitter van de Raad van Advies voor alumni van de TU/e de eerste die zijn naam en afstudeerjaar (1970) in het glas achterliet, door met een graveerpen de letters over te trekken die hij met een viltstift op het glas had geschreven. Zijn voorbeeld werd gevolgd door de aanwezige leden van Mens Agitat Molem en de genoemde Raad van Advies. Het was nog dringen om plekje te veroveren, aangezien gisteren nog slechts twee ruiten beschreven mochten worden van Faas Moonen - universitair hoofddocent bij Bouwkunde en alumnus -, die het project in goede banen leidde.

Moonen is tevreden over de eerste test. “Het wordt mooier dan ik had verwacht.  Als je weet dat ze er zijn, zie je de namen wel, maar het belemmert het uitzicht niet.” Er is bewust voor gekozen de alumni geen handtekening te laten zetten, vertelt hij. “Die zijn vaak onleesbaar en bovendien rommelig. Een naam en jaartal op een met een liniaal getrokken lijn blijkt goed te werken. Met de stift kun je je naam vloeiend schrijven, en na het overtrekken is de stift makkelijk weer uit te vegen.” Het aanbrengen van de namen kostte wel meer tijd dan ingeschat, zegt Moonen. “Daar moeten we rekening mee houden. Zeker ook omdat de levensduur van de batterijen van de graveerpennen tegenviel. Gelukkig hadden we voldoende pennen meegebracht.”