Cursor on Tour. Afbeelding | Natasha Franc

CursorOnTour@ST | This is happening in Helix

De faculteit Scheikundige Technologie staat deze week centraal bij Cursor. We gaan namelijk voor de eerste keer ‘on tour’ en zetten daarvoor de komende vier dagen onze pop-upredactie op in Helix.

afbeelding Natasha Franc

We produceren in deze eerste week van april vanuit onze pop-upredactie op de begane grond in Helix nieuwsartikelen, onderzoekverhalen, interviews en video’s over met name de faculteit Scheikundige Technologie.

Een greep uit de producties die je deze week kunt verwachten: een verslag van een college van hoogleraar Bert Meijer, een videoreportage over de manier waarop de veiligheid is geregeld en een impressie van het onderzoek van hoogleraar Kitty Nijmeijer. We duiken aan de hand van foto’s in de geschiedenis van de faculteit en beschrijven de leukste tradities van studievereniging T.S.V. ‘Jan Pieter Minckelers’, ook wel bekend als Japie.

Element

Ook op onze sociale-mediakanalen besteden we extra aandacht aan de TU/e-chemici. Zo publiceren we op Instagram een serie portretten van ST’ers met hun favoriete element.

Dit is de eerste editie van CursorOnTour; we zullen twee tot drie keer per jaar een faculteit, dienst of andere TU/e-locatie aandoen. Op deze manier hopen we meer verbinding te krijgen met de TU/e-gemeenschap, te netwerken, ideeën op te doen voor artikelen en zelf zichtbaarder te worden.

Dit artikel maakt deel uit van de speciale reeks CursorOnTour@ST, met verslaggeving op locatie, dit keer vanuit de faculteit Scheikundige Technologie.