“Ons onderwijs krijgt hiermee de waardering die het verdient”

Vele TU/e’ers hebben het afgelopen jaar keihard gewerkt om het mogelijk te maken dat in september het Bachelor College start. Een ware megaklus, zo benadrukken rector Hans van Duijn en Lex Lemmens, de eerste Dean van het College. Beiden bezweren dat de organisatie er klaar voor is. “Er is veel enthousiasme door losgekomen”, aldus Lemmens. “Knelpunten zijn er niet echt, nog wel enkele aandachtsgebieden.”

De grootste revolutie op onderwijsgebied die de TU/e in haar historie heeft meegemaakt. Met die zwaarwegende woorden gaf rector Hans van Duijn vorig jaar te kennen hoe cruciaal het slagen is van het Bachelor College. Het betekent een totaal nieuwe aanpak en inrichting van het bacheloronderwijs en dat was nodig. De TU/e verloor marktaandeel voor wat betreft de instroom van studenten, wat miljoenen kostte,  en men wilde naast de intrinsiek geïnteresseerde techniekstudent ook andersoortige studenten aantrekken.  Zij die er een carriére in willen maken  en de generalisten, die niet de diepte zoeken. En natuurlijk ook meer meisjes. In juni 2011 was de kick-off, maar hoe staan we er nu voor, net voor het aanbreken van de zomervakantie?

• <link http: www.cursor.tue.nl fileadmin user_upload magazines pdf_jes_nederlands _blank external-link-new-window file>Lees meer in Cursor 21