Japie belicht elfde lustrum maXImaal

De openingsstunt die studievereniging T.S.V. ’Jan Pieter Minckelers’ van Scheikundige Technologie voor haar lustrumjaar organiseert is een groot succes. Binnen twee weken waren de driehonderd plaatsen bezet en kon een wachtlijst worden aangelegd. De stunt bestaat uit een laserquest in de leegstaande Hal.

“Het doel is alvast bereikt”, zegt PR-commissaris Roeland Kooiman. “We wilden ons lustrum onder de aandacht brengen van de hele TU/e-gemeenschap en we merken bij de aanmeldingen dat studenten en medewerkers van alle faculteiten belangstelling hebben. Veel studenten vinden het leuk om rond te gaan rennen in de Hal waar ze eerder stilletjes zaten te blokken. Voor oudere deelnemers gaan de herinneringen misschien terug naar de scheikundecolleges die hier plaats vonden.”

Naast dit TU/e-brede laserquest-evenement organiseert Japie verderop in het jaar nog een reünie voor eigen alumni, een gala voor ST-studenten en een kroegentocht in Maastricht aan de voet van het standbeeld van het grote voorbeeld Jan Pieter Minckelers. De studievereniging dankt Minckelers voor het uitvinden van het lichtgas, waarmee stadslicht ontwikkeld kon worden en het avondleven mogelijk werd.

Het thema van het lustrum is ‘MaXImaal belicht’. Dat herbergt drie gedachten volgens Kooiman. “We willen de studievereniging in de schijnwerpers zetten, we willen het licht van Japie er in verwerken en de XI staat voor het elfde lustrum dat we beleven.”