Kelly Klawer neemt de cheque in ontvangst

Klinkende munt voor masterscriptie bedrijfskunde

De masterscriptie van studente Kelly Klawer is dinsdagmiddag verkozen tot beste scriptie van de opleiding Operations Management & Logistics (OML) van de faculteit IE&IS. Klawer werd tijdens de diploma-uitreiking verrast met de Dow Chemical Best Master Thesis Award ter waarde van duizend euro.

Kelly Klawer voerde haar afstudeeronderzoek uit bij Shell Chemicals. Ze onderzocht daar hoe chemische bedrijven kunnen samenwerken door hun voorraden aan elkaar beschikbaar te stellen (‘inventory pooling’) en berekende de uitwerking van haar businessmodel voor het specifieke geval van styreen, een veelgebruikte grondstof voor plastics.

De jury was enthousiast over de brede aanpak van Klawer -ze gebruikte voor haar scriptie methodes uit de sociale wetenschappen, logistiek en statistiek- en prees haar originaliteit en het feit dat ze de voordelen van haar businessmodel ook in getallen wist uit te drukken.

Haar afstuderen legt Klawer geen windeieren: eerder dit jaar was het idee voor haar onderzoeksvoorstel ook al goed voor een Slimstock Award. Die prijs was maar liefst 4024 euro waard.