Herdenkingsplek voor Juan López Carcelén in Potentiaal. Foto | Twitter/Alfons Bruekers

Herdenkingsplek voor overleden trainee faculteit EE

Bij de receptie van het gebouw Potentiaal is vandaag een herdenkingplek ingericht voor de gisteren op het TU/e-terrein overleden Juan Enrique López Carcelén. De 24-jarige Juan was trainee bij het post-master designprogramma ICT binnen de faculteit Electrical Engineering.

Het overlijden van Juan López Carcelén kwam volgens directeur bedrijfsvoering Alfons Bruekers als "een enorme schok" voor iedereen binnen de faculteit Electrical Engineering (EE). "Wij herinneren Juan als een warme persoonlijkheid, vriendelijk en prettig in de omgang. We zijn dankbaar voor de samenwerking en zijn creatieve bijdrages. We zullen hem missen."

Juan werkte sinds afgelopen september als trainee bij het post-master designprogramma ICT binnen EE. Hij was geen onbekende binnen de Eindhovense faculteit. Eerder, in het collegejaar 2011-2012, nam hij deel aan een Erasmus-uitwisselingsproject.

Juan werd geboren in Madrid. Hij studeerde Industrial Engineering aan de University Carlos III in diezelfde stad. Daarnaast was Juan een getalenteerd schaatser; hij was jarenlang trainer en actief ijshockeyer binnen het studentenijshockeyteam E.S.IJ.V. Icehawks.

Bij de receptie van Potentiaal, op de eerste verdieping, ligt een condoleanceregister voor iedereen die een persoonlijke boodschap wil achterlaten. Ook online is een condoleanceregister te vinden.

De afscheidsbijeenkomst en crematie van Juan zijn maandag 7 april vanaf 17.00 uur in Crematorium Rijtackers, Anthony Fokkerweg 150 in Eindhoven. Zijn familie heeft aangegeven de aanwezigheid van collega's en medestudenten zeer op prijs te stellen, zo laat faculteitsdirecteur Bruekers weten.