Man overleden na sprong van Potentiaal

De TU/e-bewaking heeft vanochtend rond 07.00 uur een dode man aangetroffen op de loopbrug tussen Potentiaal en het Laplacegebouw. Het zou gaan om een internationale PDEng bij Electrical Engineering die vanaf de dertiende verdieping van Potentiaal is gesprongen, laat bestuurswoordvoerder Barend Pelgrim weten. De technische recherche heeft geconcludeerd dat het om zelfdoding gaat. Wanneer de jonge man is gesprongen, wordt nog uitgezocht. Niemand mocht vanochtend Potentiaal in, maar inmiddels is het pand weer vrijgegeven.

Wie vanochtend de campus op kwam, trof al snel politie en brandweer aan en zag dat Potentiaal met rood-witte linten was afgezet. Vanochtend rond 07.00 uur constateerde een schoonmaakster dat er wat stukken van het plafond van de loopbrug waren losgekomen, vertelt bestuurswoordvoerder Barend Pelgrim. Vervolgens is de bewaking gaan kijken op beelden en zag de man liggen. Inmiddels is bekend dat de jongeman vanuit de koffieruimte vanuit de dertiende verdieping van Potentiaal een raam heeft geopend en moet zijn gesprongen.

Volgens Pelgrim moet nog worden uitgezocht wanneer de persoon, die een ontwerpersopleiding volgde bij Electrical Engineering, zijn daad heeft begaan. Omdat de familie en naaste collega’s nog moeten worden geïnformeerd, wordt nadere informatie over de identiteit van het slachtoffer niet vrijgegeven.

Studenten en medewerkers konden deze ochtend Potentiaal niet in en zijn opgevangen in het Auditorium. Het College van Bestuur en Alfons Bruekers ( directeur bedrijfsvoering bij EE) hebben daar de aanwezigen toegesproken over het voorval. Daarin werd onder meer gemeld dat degenen die willen hun verhaal kwijt kunnen bij psychologen van het Onderwijs en Studenten Service Centrum. Potentiaal is weer open, alleen de loopbrug blijft voorlopig nog dicht om de schade te repareren.

Voor studenten en medewerkers is er psychologische hulp en ondersteuning beschikbaar in het Hoofdgebouw, kamer 0.73.