TU/ecomotive onthulde 'Nova'.

Onthullingen door TU/e-automotiveteams op AutoRAI

Op de AutoRAI in Amsterdam is Nova onthuld, 's werelds eerste modulaire auto, ontworpen en gebouwd door TU/e-team TU/ecomotive. Ook de studenten van InMotion hadden in de RAI een nieuwtje: autocoureur Jan Lammers is mogelijk één van de bestuurders voor het team tijdens de 24 Uur van Le Mans.

Van de in totaal vier TU/e-teams die op de AutoRAI staan, trok donderdagochtend vooral TU/ecomotive veel aandacht. Op de onthulling van de elektrische driezitter Nova waren veel media afgekomen. De planning is dat halverwege de middag ook minister-president Mark Rutte een bezoek brengt aan de stand van het studententeam.

Autocoureur Jan Lammers dook in de RAI op bij de stand van InMotion. Hij liet weten beschikbaar en bereid te zijn om in 2017 in Le Mans achter het stuur van de racewagen van de TU/e- en Fontys-studenten te kruipen. Het team, dat om te beginnen nog een vergunning voor deelname aan de race moet zien te bemachtigen, heeft in totaal drie coureurs nodig om de '24 Uur' te kunnen rijden.

Ook University Racing Eindhoven en Solar Team Eindhoven zijn op de AutoRAI vertegenwoordigd.