Omdat het kan: vliegende kerstbomen over de vijver

De eerste TU/e-kerstmarkt kón maandag haast niet stemmiger beginnen, in een 'markthal' omringd door een dik pak sneeuw. Het kerstboomschieten, de beloofde openingsactiviteit, liep bij de start helaas wat vertraging op - maar voor wie het miste, was er dinsdagmiddag de herkansing.

Initiatiefnemer Erik de Jong, communitymanager van de TU/e, kijkt dinsdagmiddag - tussen de interviews aan twee cameraploegen door - tevreden om zich heen. Een paar meter voor hem, op de trappen van de 'markthal', zingen de leden van gemengd koor Vokollage van studentenmuziekgezelschap Quadrivium stemmige kerstliederen. Buiten worden voorbereidingen getroffen voor de volgende kerstboomlancering boven de vijver - gadegeslagen door veelal verbijsterde passanten met hun smartphones in de aanslag.

De Jong is tevreden over de start van de kerstmarkt. "Er zouden nog wel wat meer mensen met een hapje of drankje op het terras mogen zitten", zo hoopt hij hardop. Maar, zo erkent hij: "Het is inderdaad koud. Ik heb zelf niet voor niks twee paar sokken en thermo-ondergoed aan".

Op dinsdag 19 december is er een diner met kerstliederen, gezongen door medewerkerskoor CantaTU en studentenkoor Vokollage. "Dit wordt warm aanbevolen, het wordt heel gezellig", belooft De Jong. Er kan nog ingeschreven worden voor het muzikale diner.

De kerstmarkt op het TU/e-terrein duurt nog tot en met donderdag 21 december.