Deel TU/e-kantines dicht vanwege coronavirus

Dienst Interne Zaken en cateraar VITAM hebben besloten een aantal kantines te sluiten en andere kantines beperkt te openen vanwege het coronavirus. De volgende locaties zijn dicht van 12 tot en met 16 maart: Auditorium (zowel restaurant als Grillzz), Vertigo, Flux, Harry Covert (Atlas). De University Club is vanaf vandaag al gesloten. Studium Generale heeft tot nader order alle programma's - behalve de USE-activiteiten - afgelast.

Update 13 maart: vanaf maandag 16 maart is alleen de kantine in het gebouw Gemini nog geopend, van 09.00 tot 14.00 uur.

"We zien dat het aantal bezoekers aan de kantines nu al drastisch afneemt; alles openhouden is vanuit bedrijfsvoeringsoogpunt niet te doen", zegt Bertie Fijneman, coördinator Facility Services bij Dienst Interne Zaken. Daarom is, in overleg met cateraar VITAM, vandaag besloten om een aantal locaties te sluiten, en de overige volgens het vakantierooster open te houden. "We wilden niet alles sluiten, want er zijn nog colleges en je wilt de studenten die er nog zijn, toch voorzien in hun dagelijkse behoefte", zegt Fijneman. Deze maatregel geldt tot en met maandag 16 maart, daarna wordt de situatie opnieuw bekeken aan de hand van de richtlijnen van het RIVM.

Alex Dekkers, general manager bij VITAM, zegt blij te zijn met de geste van de universiteit om enkele locaties te sluiten. "Het is erg rustig op de campus en er zijn vrij weinig mensen die gebruikmaken van onze voorzieningen", bevestigt hij.

VITAM heeft uitzendkrachten gevraagd thuis te blijven, het vaste personeel wordt ingezet op de locaties die wél open zijn: Helix, Gemini, MetaForum en het Bakery Cafe in Atlas. De openingstijden vind je hiernaast.

University Club en Zwarte Doos

Het restaurant van de University Club is vandaag al gesloten tot en met 16 maart. De zalen kunnen normaal gereserveerd worden (inclusief catering). Voor het restaurant van grand café De Zwarte Doos geldt een beperkte openingstijd: van 10.00 tot 18.00 uur. De avondopeningen - inclusief de filmvoorstellingen van Studium Generale - zijn geschrapt. De zalen van De Zwarte Doos kunnen nog steeds gereserveerd worden (inclusief catering).

Studium Generale

Studium Generale heeft tot nader order alle programma's geannuleerd, op de USE-programma's na, zegt directeur Lucas Asselbergs. "Maar ook die gaan onder voorbehoud door. De lezing van vanmiddag is bijvoorbeeld afgezegd door de spreker, daar hebben we geen invloed op." Asselbergs raadt aan de site en socials van SG in de gaten te houden voor het laatste nieuws over hun programmering.

"Het is lastig om een consequente lijn te trekken", bemerkt Asselbergs. "Het onderwijs gaat vooralsnog gewoon door, maar ondertussen wordt ook gevraagd om steeds minder fysiek contact te hebben. We wachten het dus af, met de grootste voorzichtigheid."