IM Mirjam Hagoort. Foto | TU/e

In Memoriam | Mirjam Hagoort

Onze energieke, deskundige en altijd positieve collega Mirjam Hagoort, werkzaam als studentendecaan bij ESA, is op 31 mei 2021 overleden. Ze heeft jarenlang gevochten voor haar gezondheid, maar helaas deze strijd niet kunnen winnen. Mirjam hield van haar werk en deed er alles aan om dat zo lang mogelijk vol te kunnen houden, ondanks haar ziekte. We moesten haar eerder afremmen, dan aansporen.

foto TU/e

We moeten afscheid nemen van onze lieve collega Mirjam. Nooit zullen we meer horen “zet je snap even aan” of “mag ik even je hersenen lenen”. Ze was razendsnel, zowel in denken als in handelen en typen. Met name internationale studenten gingen haar erg aan het hart. Ze streed voor rechtvaardigheid en rechtsgelijkheid en maakte daarbij waar nodig gebruik van haar juridische kennis. Juridisch hoogvliegwerk, als een echte jurist mét passie voor studenten(belangen). Niet bang om de discussie op te zoeken en ergens voor te gaan staan. We gaan haar scherpzinnigheid missen. We gaan haar humor missen. We gaan háár missen.

Mirjam was sinds 1 november 2006 in dienst van de TU/e als studentendecaan. Eerst bij het International Office van STU en vanaf 2017 bij de afdeling Student Facilities van ESA.

Wij wensen haar man Olaf, hun kinderen Merijn en Tijmen en de familie veel sterkte toe.

Collega’s Student Facilities ESA