TU/e-campus is hotspot op brainportbrede open dag

De High Tech Ontdekkingsroute (HTOR), ook te beschouwen als open dag van Brainport, kent dit jaar acht locaties waar de TU/e-campus er één van is. Alle onderwijsinstellingen, TU/e, Fontys en Summa, organiseren activiteiten waarmee het publiek op 8 juni over high tech kan leren en ermee mag experimenteren. Het thema is ‘Op de Proef-tuinen’.

Brainport Development organiseert de HTOR nu al voor de elfde maal. Een keer eerder zijn activiteiten door de TU/e in eigen huis georganiseerd, meerdere malen hebben studententeams deelgenomen op locaties elders, zoals de Automotive Campus in Helmond. Dit jaar zetten onder andere Brainport Industries Campus (BIC), de High Tech Campus Eindhoven en ASML, maar ook het Philips Museum en DAF de deuren open.

TU/e-campus

Wie naar de universiteitscampus komt, krijgt een aanbod van spellen, rondleidingen en demonstraties. In Helix mogen kinderen naar het toverlab om shampoo, badolie of douchegel te maken. Op de Groene Loper kunnen bezoekers met of zonder rijbewijs in auto’s van Racingteam Eindhoven en TU/ecomotive of de Stella Era gaan zitten. Mogelijk is ook het elektrische vliegtuig van Falcon aanwezig.

Een greep uit de verdere activiteiten: een rondleiding in Atlas op vloer 2 en 4, verzorgd door Industrial Design, een speurtocht over de campus, voetballen met robots van Tech United en Laser & Spray labs waar uitgelegd wordt wat douchen, melkpoeder en lasers met elkaar te maken hebben.

Voor de TU/e is de HTOR een alternatief voor de publieksdag die in 2017 voor het laatst georganiseerd werd. “We willen de jeugd interesseren voor techniek en dit is een mooie manier”, zegt de TU/e-communicatiemedewerker van HTOR. “Wie weet verwelkomen we onbewust toekomstige TU/e professors.”

De dag is voor iedereen gratis te bezoeken tussen 10 en 16 u. Hier is meer informatie over de HTOR en meer specifiek het TU/e-campus deel