Ode aan de open dag

21/10/2013

“Wejoo, check die chickies!”, zouden we als jeugdig schorriemorrie gezegd hebben. Tegenwoordig zijn het meer de banale onderonsjes: “Nee, die zijn te jong voor jou. Maar die uit VWO-5 had wel een leuke Justin Bieber-agenda!”

De open dagen trokken meer dan vierduizend bezoekers in twee dagen, met ogenschijnlijk meer vrouwelijk schoon dan normaal, mede getuige de aanwezigheid van BMT in de Blauwe Zaal in plaats van Bouwkunde. Maar het meest opvallende was toch wel dat de vooraanmeldingen voor de open dag vroegtijdig stopgezet moesten worden. Een heus unicum!

Potverdorie! Vier jaar lang heb ik op minstens één van de twee open dagen gestaan. Vier jaar lang heb ik talloze bitterballen aan het eind van de tweede open dag soldaat gemaakt. Vier jaar lang talloze verontruste ouders die wisten wat het beste was voor hun kind te woord gestaan als voorlichter, maar nu ik er een keertje niet ben bereiken ze dit unicum. Ik weet wel weer hoe het met mijn charisma zit..

Want bij vierduizend mensen, dan mag je wel wat bier en voorlichtingsmateriaal koud leggen. Dan heb je drie keer de grote zaal van de Effenaar, een file in het voorsorteervak naar het TU/e-terein en naast een schorre Marjan van Ganzenwinkel ook flink wat overspannen studenten.

Want jullie hebben het maar weer eens gedaan studentvoorlichters: jullie voeten doen pijn, jullie hadden eigenlijk moeten leren voor de tentamens, maar jullie waren voorbereid voor de veel te lange en vervelende vragen van vervelende ouders van verlegen scholiertjes. Natuurlijk, alle TU/e-campagnes en internationale successen lokten de scholieren naar onze campus, maar de show op de campus is onmisbaar om die parttime-alcoholisten in spe binnen te halen.

Met al die nieuwe vriendjes en vriendinnetjes die TU/e maakt wordt het druk, maar iedereen is welkom en het gerucht gaat zelfs dat we rosé koud zetten voor lieve P&T-meisjes. Nu maar hopen dat die 2020-campus niet te compact is en de NS extra treinen uit Limburg inzet. Goed gedaan iedereen, van student tot CEC! Kusjes van de TIW-voorlichter.