Ontmoeten en onderzoeken in het groene hart

Een groen verblijfsgebied voor studenten, medewerkers en gasten, zonder fietsen en auto’s, dat ruimte biedt aan uiteenlopende activiteiten en zichtbaar maakt waar de TU/e voor staat. Dat is, in een notendop, De Groene Loper: het nieuwe middengebied van de campus dat tevens moet gaan dienen als podium voor onderzoek, innovatie en experiment. De eerste fase moet in september 2012 klaar zijn.

Het is eigenlijk het grootste project dat je op de campus kunt uitvoeren, stelt ing. Boudewijn Elmans van Dienst Huisvesting, projectleider van De Groene Loper. Niet zozeer in geld, wél qua aantal betrokkenen: “Iedereen op de campus heeft ermee te maken”. De Groene Loper maakt deel uit van Campus 2020, het omvangrijke vernieuwingsplan voor het universiteits­terrein. De eerste fase van het nieuwe verblijfsgebied moet in september 2012 klaar zijn, tegelijk met de oplevering van het Meta Forum (de vroegere W­hal) het eerste project van Campus 2020.

• <link http: www.cursor.tue.nl fileadmin user_upload magazines nederlands external-link-new-window file>Lees meer in Cursor 8