Veel ‘crazy stuff’ bij de Bunker

“It’s a lot of crazy stuff”, verzucht een internationale student nadat hij een rondje op het Bunkerterrein heeft gemaakt. De introkids hadden deze middag alle gelegenheid om speel-, drink, en eetgewijs kennis te maken met de talloze studentenverenigingen die Eindhoven rijk is.

Hier en daar valt een mond open bij het kijken naar de prestaties van Galvarino Hofman van de Japanse cultuurvereniging Kinjin, die razendsnelle voetbewegingen maakt bij het spel Dance Dance Revolution. Uitgeput gaat hij na zijn prestatie op de grond zitten.  Drie jaar oefenen heeft hem naar dit niveau getild. De nuldejaars mogen het een stuk langzamer proberen.

Er is genoeg te doen voor de introgangers: levend sjoelen, paintbalschieten op ‘kippen’, bierspellen, een muziekquiz, toneelspel, dansen en degenen die daar te moe van waren konden loungen met een biertje en een hamburger.

De Ethiopiër Alula Yohannes en de Indonesiër Brian Susilo –beiden aankomend masterstudent Electrical Engineering- rusten even uit op een bankje.  Of ze bij een vereniging willen gaan weten ze nog niet, dat hangt nog even af van de drukte van hun studie. Het valt Brian op dat er hier volop wordt gefeest. “Daar raak ik nog wel aan gewend”, zegt hij hoopvol. De Ethiopiër is er vooral over te spreken dat de Nederlanders die hij tot nu toe heeft ontmoet goed Engels spreken en dat ze hulpvaardig zijn.