Demos, Intro, hamburgerman

Jubilerende hamburgerman vindt de omzet wat slapjes

Al dertig jaar weet gezelligheidsvereniging Demos zich verzekerd van de diensten en lekkernijen van hamburgerman Aad Pos. Pos staat tijdens de Intro met een groot deel van zijn familie achter de plaat en de pannen. De omzet valt echter wat tegen. "Er is gewoon teveel loos buiten het Bunker-terrein", aldus Pos.

Dertig jaar zweten en vooral veel lachen met elkaar en met de studenten, dat is wat Aad Pos en zijn familie doet tijdens de Intro bij Demos. Woensdagmiddag spreken we de chef die deze Intro dus zijn parelen jubileum viert. Maar de afgelopen jaren heeft Pos z'n omzet toch zien teruglopen. "Er is de laatste jaren zoveel te doen ook buiten de Bunker, dat we merken dat hier toch minder studenten op afkomen. Vroeger trok eigenlijk iedereen 's avonds naar de Bunker, nu verwatert het over de rest van de campus en de binnenstad", zo verklaart Pos de terugloop in omzet.

Is dit dan het laatste jaar dat hij de introgangers in zo'n zware week toch van een voedzame maaltijd voorziet? Pos: "Nee, natuurlijk niet! We staan hier nu al dertig jaar en dat geef je niet zomaar op. Vanavond zet ik hier overigens ook nog een dikke vierhonderd maaltijden weg. Dat is dan ook weer mooi meegenomen." We maken vast een afspraak om hem over vijf jaar weer te portretteren, dan kan hij zijn robijnen jubileum vieren. Hopelijk weer met wat meer verkochte hamburgers.