Poster After Travel Xperience

After Travel Experience: think globally, act locally

Wat doe je met de ervaringen en inzichten die je tijdens een buitenlandse reis of stage hebt opgedaan? Dat is het centrale thema van de After Travel Xperience (ATX) die op donderdagavond 13 december plaatsvindt in De Zwarte Doos. De bijeenkomst wordt door studievereniging SUPport georganiseerd in samenwerking met COS Brabant, een centrum voor internationale samenwerking. Cabaretier Johan Goossens en ‘crowdfunding evangelist’ Ronald Kleverlaan zorgen voor inspiratie.

De bijeenkomst is voornamelijk bedoeld voor TU/e-studenten, maar ook mensen van buitenaf zijn welkom. Volgens Anna Vanderveen van SUPport is de studievereniging voor de master Building Technology benaderd door COS Brabant nadat deze organisatie was doorverwezen door de TU/e-bestuurscommissie Techniek voor Ontwikkeling (TVO).

Het thema van de After Travel Xperience sluit aan bij dat van de komende studiereis van SUPport, vertelt Vanderveen. “Komend jaar willen we met deze reis andere aspecten van duurzaamheid aan de orde stellen dan de energiebesparing waarvoor in het onderwijs hier veel aandacht is. Zo willen we een aanvulling leveren op het onderwijs. Je kunt op een andere plek in de wereld inspiratie opdoen om daar vervolgens hier iets mee te doen. Dat is ook de gedachte achter de After Travel Xperience. Think globally, act locally.”

In februari komt er op initiatief van SUPport een tweede ATX. Deze heeft een focus op bouwkunde en zal daardoor nog beter aansluiten bij de studiereis in mei. De bestemming van die reis is volgens Vanderveen overigens nog geheim.

After Travel Xperience, 13 december, 18.00-21.30 uur (inloop vanaf 17.30 uur) in De Zwarte Doos. Gratis, wel aanmelden op www.ATX.nu.