FIRST LEGO League: maar dan voor volwassenen!

Altijd al eens willen mee 'spelen' als je schooljeugd los zag gaan tijdens de FIRST LEGO League? En geroepen 'dat wil ik ook' of 'hadden we dat vroeger ook maar gehad'? Dit is je kans, want vrijdag houdt FIRST LEGO League Brabant een wedstrijd voor 'grote kinderen' in De Zwarte Doos op de TU/e-campus. Inschrijven is nog mogelijk.

De FIRST LEGO League is een techniektoernooi voor kinderen tussen de acht en veertien jaar, dat wereldwijd door meer dan tweehonderdduizend kinderen wordt gespeeld. Deelnemende teams aan de FLL doen onderzoek naar een actueel maatschappelijk thema en bouwen en programmeren hun eigen robot die vooraf bekend gemaakte opdrachten moet uitvoeren.

En nu is het de beurt van de volwassenen: zelf in twee uur tijd met een laptop en robotkit aan de slag gaan. "Veel volwassenen zeggen bij onze evenementen 'dat wil ik ook wel', nu hebben ze de kans om te laten zien wat ze kunnen", zegt Kenny Meesters van FFL Brabant."We zijn benieuwd wie het verste komt in twee uur."

Er hebben zich inmiddels zo'n vijftig mensen aangemeld, veelal studenten en medewerkers van de TU/e, maar ook uit het bedrijfsleven. Aanmelden is mogelijk tot donderdagmiddag.

Publiek is welkom, de avond in De Zwarte Doos begint duurt van 19.00 tot circa 22.00 uur.