huldiging solar team eindhoven tu/e

TU/e-huldiging Solar Team Eindhoven op 19 december

De hal van het Hoofdgebouw vormt donderdag 19 december het decor voor de huldiging van Solar Team Eindhoven. Hier wil de universiteit de studenten nog even nadrukkelijk in het zonnetje zetten nadat ze twee maanden terug de World Solar Challenge wonnen met zonnegezinswagen Stella.

Het solarfeest wordt de 19e rond 12.30 uur afgetrapt met een eretour door de stad, uiteraard met zonnewagen Stella. Begin van de route is de High Tech Campus, de tour eindigt ongeveer een half uur later op het TU/e-terrein.

De huldiging op de TU/e, in het Hoofdgebouw, wordt om 16.00 uur afgetrapt met speeches van Carlo van de Weijer (directeur strategic area Smart Mobility), collegelid Jo van Ham en decaan Ton Backx van Electrical Engineering, die erbij was tijdens de World Solar Challenge. Daarna interviewt Van de Weijer de technisch manager en mede-intiatiefnemer van het team, Roy Cobbenhagen. Er wordt afgesloten met een dankwoord van teammanager Lex Hoefsloot en natuurlijk een borrel. Ingrid de Kort van het Communicatie Expertise Centrum, die het onthaal mede voorbereidt, hoopt op zo’n vierhonderd gasten. De onthulling van Stella, begin juli bij MetaForum, trok ongeveer vijfhonderd nieuwsgierigen. De Kort is ervan overtuigd dat, ook al is de World Solar Challenge alweer twee maanden geleden, veel mensen het team nog even willen feliciteren, nu het weer op Nederlandse bodem en compleet is. “Veel mensen zijn het afgelopen jaar toch héél nauw betrokken geweest.”Na de World Solar Challenge vertrok een deel van Solar Team Eindhoven weer naar huis, terwijl anderen nog wat gingen reizen of naar Singapore togen om de auto te laten zien tijdens de International Energy Week. De laatste acht leden van Solar Team Eindhoven zetten maandag 2 december weer voet op Nederlandse bodem. “Dan sta je weer op Schiphol en besef je dat je daar als wereldkampioen staat. Toen we in augustus vertrokken, hadden we alleen maar dromen”, blikte initiatiefnemer Roy Cobbenhagen daags na thuiskomst terug.