WK judo brons Sanne Verhagen

Brons op WK judo voor TU/e-studente

TU/e-studente Sanne Verhagen heeft vanmiddag op het WK judo in Rusland de bronzen plak veroverd. De aankomend bedrijfskundige, die uitkomt in de gewichtsklasse tot 57 kilo, versloeg in de finale haar Mongoolse tegenstander. Het is de eerste medaille voor Nederland van dit toernooi.

“Met een plaats bij de eerste zeven zou ik tevreden mogen zijn”, zo liet Verhagen Cursor gisteren nog ietwat bescheiden weten. “Maar natuurlijk ga ik voor meer”, voegde ze eraan toe. En: “Als ik een goede dag heb, weet ik dat ik zomaar in de buurt van de medailles kan komen”.

Die goede dag had Verhagen, debuterend op een WK, vandaag kennelijk. Volgens sportverslaggevers was Sumiya Dorsjuren uit Mongolië kansloos tegen Verhagen, die van meet af aan initiatief nam en vooral effectief was met de schouderworp. Een yuko besliste de strijd om het brons, meldt NU.nl.

De TU/e-studente staat 39e op de wereldranglijst. In haar gewichtsklasse startten dit WK in totaal 42 judoka’s. Een jaar geleden moest Verhagen het WK, toen in Rio de Janeiro, nog laten schieten vanwege een blessure.

Voor de camera van de NOS reageerde Verhagen geëmotioneerd op haar bronzen plak: "Het is voor mij een zwaar jaar geweest, maar het voor mij een bevestiging hoe goed ik kan doorzetten. Ik ben trots op mezelf, meer zat er niet in".