Studenten tevreden over opleidingen TU/e

Studenten beoordelen hun opleiding aan de TU/e gemiddeld met een 3.8 op een schaal van 5. Dat blijkt uit de Nationale Studenten Enquête 2015, waar zo’n veertig procent van alle Nederlandse studenten aan deelnam.

Van de dertien reguliere universiteiten krijgt de TU/e na de Wageningen UR gemiddeld de hoogste beoordeling. Volgens de opstellers van de enquête zijn studenten in Nederland gemiddeld tevredener dan ooit over hun opleiding.

De gemiddelde tevredenheid van TU/e-studenten is sinds 2010 licht gestegen. In dat jaar kreeg de TU/e gemiddeld nog een 3.6. De Eindhovense studenten geven hun universiteit dit jaar gemiddeld een ruime voldoende op alle aspecten, uiteenlopend van een 4.3 voor studie-omgeving tot een 3.3 voor voorbereiding op de beroepsloopbaan. Ook alle opleidingen krijgen een ruime voldoende. Een opvallende uitschieter naar boven is de master Science and Technology of Nuclear Fusion, die een 4.3 krijgt.

Gemiddeld krijgen alle universiteiten in Nederland een ruime voldoende van hun studenten. De laagste waardering is een 3.5 (de twee Amsterdamse universiteiten), de hoogste is een 4.0 (Wageningen).

De resultaten per opleiding zijn te vinden op de website van Studiekeuze123.

Bron: Persteam TU/e.