‘Swedish chef’ maakt het lekker in Luna

Het was een uitverkocht huis voor chef-kok Erling Rugsten dinsdagavond in Luna. In de glimmend nieuwe keuken van het gebouw gaf de vermaarde keukenkoning een workshop aan TU/e-studenten, die hij liet ontdekken waar goed, gezond en niet te vergeten lékker eten om draait.

‘Rediscovering food’ was het thema van de workshop, georganiseerd door Studium Generale aan de TU/e. Topkok Rugsten, van Zweedse komaf, staat sinds begin oktober aan het culinaire roer bij Seats2Meet Eindhoven op Strijp-S. Mensen verbinden en laten samenwerken als een team, met de te bereiden gerechten als leidraad, was dinsdagavond in Luna zijn doel. “Het beste wat kan gebeuren, is dat alles misgaat - want daarvan leren we het meest.”

Een feest voor de zintuigen zou het volgens de organisatie worden - en dat wérd het, als we de beelden van onze videoverslaggever Niels Dusseldorp mogen geloven. Verlekker je aan zijn impressie hieronder en doe meteen wat studentikoze kookinspiratie op.