Graduate School. Foto | Bart van Overbeeke

PhD-PDEng Office wordt centrale vraagbaak

Eén plek waar je als promovendus of PDEng-trainee terecht kunt met al je vragen en problemen - begin volgend jaar moet zo’n plek er zijn: de PhD-PDEng Office wordt een nieuw onderdeel van de TU/e Graduate School.

De PhD-PDEng Office wordt een centrale vraagbaak voor alle praktische en organisatorische kwesties waar de promovendi en PDEng-trainees naast hun onderzoekswerk tegenaan lopen, maar ook de plek waar ze raad kunnen vragen bij een psycholoog of counselor. “Dat is noodzakelijk omdat we weten dat de druk op de promovendi en PDEng-trainees hoog is”, aldus Paul Koenraad, dean van de Graduate School.

Promovendus Gilles Timmermans, vertegenwoordiger van de faculteit Scheikundige Technologie in de PhD-PDEng Council, is blij met de komst van de PhD-PDEng Office. Volgens hem is in principe alle informatie voor promovendi wel beschikbaar, maar is die vaak lastig te vinden. “Met name bij de eindfase van een promotie komt veel rompslomp kijken. Dan is het fijn dat je ergens kunt navragen hoe het nu precies zit met vergoedingen voor het laten drukken van je proefschrift, en of je een uitkering kunt aanvragen als je contract is afgelopen.”

Meer over de PhD-PDEng Office en de stand van zaken binnen de TU/e Graduate School is hier te lezen in een uitgebreid interview met dean Paul Koenraad.