Soup saves

‘Happiness is hot soup on a cold day.’ ‘Worries go down better with soup.’ ‘Soup puts the heart at ease.’ Spreuktegeltjes zijn het erover eens: soep is onze redder. Onze troost en verbinder, als we weer eens met een grote pan op de stoep staan bij die vriend of vriendin die ziek is, of anderszins in mineur. Én het was de smakelijke hoofdrolspeler tijdens de workshop ‘Soup - Black Box’, maandagavond in het Auditorium.

foto Niels Dusseldorp

“Het ruikt hier lékker, niet normaal”, appt onze videoverslaggever Niels Dusseldorp maandag iets voor zessen. In de hal van het Auditorium laat hij zich op dat moment omringen door negen deelnemers aan de soepworkshop in het kader van TU/e’s lopende Vitality Week. De negen, een mix van studenten en medewerkers van verschillende nationaliteiten, gingen onder leiding van kok Remco Boogaard (van campuscateraar VITAM) aan de slag met een variatie aan leftovers om daar de heerlijkste soepen van te maken.

Lees verder onder de foto's.

Een heldere boerenkoolsoep, een aubergine-tomatensoep, een Iraanse soep met kurkuma - de culinaire opbrengst, waarvan na afloop gezamenlijk werd gesmuld, was divers. Heb je al spijt dat je al dit heerlijks miste? Gelukkig hebben we de, helaas geurloze, beelden nog.

P.S. Voor wie, net als wij, ook geen genoeg kan krijgen van soep: komende maandag, 25 november, start Cursors nieuwe reeks Soup & Stuff, in samenwerking met VITAM - met elke drie weken een persoonlijk portret van een student of medewerker van de TU/e én diens favoriete soeprecept. Hou een oogje op onze site!

Video | Niels Dusseldorp

Black Box Soup Workshop (Vitality Week) @ TU/e