CursorOnTour@SSC | Weer nieuw bestuur voor ESSF

Er is weer een voltallig en officieel bestuur voor de Eindhovense Studenten Sport Federatie. Deze koepel werd het afgelopen collegejaar geleid door een noodbestuur en dat had slechts tijd voor de allernoodzakelijkste dingen. Dit jaar komt er weer aandacht voor de belangen van de studentensportverenigingen én de individuele sporters, belooft de kersverse voorzitter.

“Het is niet dapper of speciaal dat wij in het bestuur gaan, het is gewoon hard nodig”, zegt Christiaan Goossens, die de taak van voorzitter van het 57ste bestuur op zich neemt. “Tot gisteren was er een noodbestuur waarin Laurence Moutafov van All Terrain de inkomende mail doornam en de vergaderingen leidde en Floris Zeven van Tamar zich richtte op de Intro en de ALV-notulen. De taken werden beperkt gehouden, zo werkte Hei-Wah Cheung, die bij Suca penningmeester is, aan de financiën en deelde de bestuursbeurzen uit, maar ze ging niet over het herindelen van die beurzen.”

Daar gaat het nieuwe bestuur zich nu wel op richten. Er is zelfs een commisaris bestuursbeurzen: Randor Bongers. Verder gaat het bestuur de Van Lint week, het Sportgala, het GNSK en de Batavierenrace-deelname weer organiseren. Afgelopen jaar werd dat gedaan door verenigingen zelf, zoals de Batavierenrace door Asterix. Ook een belangrijke taak is het ondersteunen van studentensportverenigingen (SSV’s). “We kunnen meedenken met beleidsplannen of advies geven bij allerhande problemen die besturen tegenkomen. We willen sporters vertegenwoordigen tegenover het Studentensportcentrum en het College van Bestuur van de TU/e ”, zegt de voorzitter.

Zin in

Commissaris externe betrekkingen Margot Passier vertelt hoe gemotiveerd alle nieuwe bestuursleden zijn: “We hebben er heel veel zin in om alle SSV's en sporten beter te leren kennen en ons voor hen in te zetten. We zijn ontzettend blij dat het noodbestuur het afgelopen jaar de basistaken heeft uitgevoerd zodat de ESSF goed door kan, maar we willen voorkomen dat dat nog een keer nodig is”. Daarom wil het nieuwe bestuur duidelijkheid creëren voor sportkaarthouders en SSV-besturen en zelfs toekomstige ESSF-besturen inlichten over de precieze rol van de ESSF naast het SSC.

“Voor komend jaar zijn de taken over zes personen verdeeld, zodat duidelijker is waar elke persoon verantwoordelijk voor is en zodat de SSV-besturen goed weten wie ze moeten benaderen voor welk probleem”, zegt Passier. Naast bovengenoemde drie studenten hebben Yannick Vreekamp (commissaris evenementen), Dorrith Verstegen (secretaris) en Nils Hultermans (penningmeester) zitting genomen in het bestuur. Ze zijn afkomstig van zes zeer diverse sportverenigingen, zoals te zien is op de foto. Een beetje jammer vinden ze het wel dat ze pas officieel bestuur zijn geworden na de deelname aan het cortège bij MomenTUm afgelopen vrijdag.

Bestuurshok

Je kunt ESSF vinden in een kamer aan de linkerkant na de ingang van het SSC. Vreekamp: “Ons bestuurshok zijn we op dit moment helemaal aan het aanpassen. Aangezien er afgelopen jaar geen bestuur heeft gezeten, was het ook niet onderhouden. We willen er nu weer een net maar ook vooral een uitnodigend kantoor van maken. Zo gaat bijna het hele meubilair eruit en wordt alles vernieuwd. Ook komt er binnenkort een bank in het kantoor te staan, waarmee we ons bestuurshok dus uitnodigender willen maken voor andere besturen om eens gezellig langs te komen en een koffie mee te drinken.”

Op de foto vlnr: Randor Bongers, Nils Hultermans, Yannick Vreekamp, Christiaan Goossens, Dorrith Verstegen, Margot Passier