Career Expo stilgelegd vanwege coronavirus

De Career Expo van de Wervingsdagen, die vandaag en morgen zou plaatsvinden in het Auditorium en Atlas, is vanmiddag stilgelegd op last van de Brabantse Veiligheidsregio. Dat is zojuist bekendgemaakt.

De burgemeesters van Eindhoven, Tilburg en Den Bosch hebben tijdens een persconferentie bekendgemaakt dat alle grote - met meer dan duizend mensen - evenementen in Brabant afgelast worden. De Career Expo van de Wervingsdagen is, met meer dan 3.000 bezoekers over twee dagen, zo’n groot event. Op last van de Veiligheidsregio is de expo vandaag aan het eind van de eerste dag stilgelegd. Boris Zwaan, voorzitter van de Wervingsdagen, noemt het “heel vervelend dat het niet meer door kan gaan. We zijn nu samen met het College van Bestuur alles aan het regelen om iedereen af te zeggen. Het CvB regelt de diensten en studenten, wij zorgen ervoor dat de bedrijven en hulptroepen op de hoogte worden gebracht.” Meer kon Zwaan momenteel niet vertellen.

Vanochtend leek er nog niks aan de hand, al kwam er wel kritiek op het laten doorgaan van de Career Expo terwijl de universiteit haar medewerkers opriep om thuis te gaan werken indien mogelijk.

Gezond verstand

Burgemeester John Jorritsma van Eindhoven benadrukte dat Brabant niet op slot gaat, maar riep iedereen op zijn gezonde verstand te gebruiken. “Denk zelf na of het verstandig is om naar grote bijeenkomsten te gaan. Aan organisatoren van kleinere evenementen roepen we op om bij jezelf na te denken of je het wel moet laten doorgaan.” Met het pakket aan maatregelen hoopt de burgemeester dat ze verdere uitbraak van het coronavirus kunnen inperken.

De burgemeester van Tilburg, Theo Weterings, raadt iedereen aan om terughoudend te zijn met sociale contacten, om zo het virus in te dammen. "We hebben de inzet van alle Brabanders nodig om dit te realiseren.”