Studenten rocken Facebook met Bon Jovi-mix

Een weekend hadden ze ervoor nodig om van wild plan tot video te komen. Het resultaat? Een lekkere rockmix van Bon Jovi door negen leden van harmonieorkest Auletes. “Wij vrolijken Facebook graag op met deze mix, het is zo’n lekkere muziek”, zegt Wiskundestudente Sabine Jongerius.

foto Still uit video

Jon Bon Jovi valt niet onder het ‘normale’ repertoire van harmonieorkest Auletes, zegt Jongerius. “Afgelopen zomer zijn we met Auletes op tournee geweest naar Oostenrijk. Daar speelden we een serieus en een ‘fun’ concert. En die mix van Bon Jovi zat daarbij. We hebben het stuk dus al een paar keer gespeeld.”

Negen leden waren zó gecharmeerd van de rockmix, dat ze een ‘fans van de Bon Jovi rockmix’-groepje hebben gevormd. “Het lied is een soort meme geworden voor ons. Het is zulke fijne, simpele popmuziek, maar we hebben daar zo van genoten tijdens die tournee”, zegt Jongerius.

“We zaten vrijdagavond laat nog te appen toen dirigent Paul van Gils zei ‘waarom nemen we dat stuk niet gewoon even op samen?’.” Dat was niet aan dovemansoren gericht: Jasper van Noort maakte meteen een clicktrack van het stuk, waarmee iedereen in het juiste tempo het stuk kan spelen zonder dat de dirigent voor hen staat.

Flitsend

De Fontys-student Bedrijfskunde speelde meteen zelf drie hoornpartijen in en deelde de clicktrack met de groep. Iedereen ging aan de slag, speelde meerdere partijen in en stuurde het videoresultaat daarvan naar Van Noort, die het tot een geheel smeedde. “Mijn computer had het er maar zwaar mee om 21 instrumenten samen te voegen tot een geheel”, zegt de hoornist.

De muzikanten zijn: Paul van Gils (dirigent Auletes), Marieke Fieret (euphonium Auletes), Martin Basting (drummer Auletes - let ook op de hoeveelheid stokken die hij aan het begin weggooit), Jasper van Noort (hoorn, editor en aanstichter, bedrijfskunde Fontys), Sanne Bleser (trompet, BMT), Luuk Meeuwis (saxofoon, Wiskunde), Siebren van Noort (trombone, Bedrijfskunde), Mike van Gils (fagot en saxofoon, alumnus en oud-voorzitter Japie) en Sabine Jongerius (klarinet, Wiskunde).

Vandaag ging hun online geassembleerde optreden in première op Facebook. Wij delen het hieronder heel graag met jullie!

Video | Jasper van Noort

Bon Jovi rockmix - by (a part of) Auletes