Tentamenvragen Data Analytics gelekt

De TU/e heeft ontdekt dat vragen van het tentamen Data Analytics for Engineers al vóór het afnemen ervan bekend waren onder studenten. Alle studenten die afgelopen dinsdag deelnamen aan het tentamen van dit eerstejaarsvak, hebben vanmorgen bericht gekregen van de dean van het Bachelor College, Ines Lopez Arteaga. De examencommissie doet onderzoek en komt uiterlijk 12 mei met een update.

foto Bibiphoto / Shutterstock

‘Voorafgaand aan het tentamen van het vak Data Analytics for Engineers (vakcode 2IAB0), dat is afgenomen op dinsdag 19 april 2022, zijn helaas tentamenvragen bekend geworden’, zo begint het bericht aan alle deelnemers aan het betreffende tentamen. Omdat het een algemeen eerstejaarsvak betreft, is dat een grote groep.

De examencommissie wil, zo vervolgt de e-mail, zorgvuldig nagaan wat er precies is gebeurd. En ook wat dit betekent voor alle studenten die het tentamen gemaakt hebben. Dat betekent dat er uiterlijk op donderdag 12 mei een update te verwachten is, inclusief een FAQ met antwoorden op prangende vragen.

De TU/e is zich er van bewust dat de onduidelijkheid in de tussentijd voor onrust en onzekerheid kan zorgen onder de deelnemers. Moeten we het tentamen nu allemaal overmaken? Wat betekent dit voor mijn studiepunten en BSA?

Lopez Arteaga benadrukt dat er zo snel mogelijk - ten laatste op 12 mei - helderheid zal worden geboden. Wie voorafgaand daaraan zijn of haar zorgen wil delen over de situatie, kan daarvoor terecht bij de eigen studieadviseur.