Invulling WinTU/er Village bottom up

Morgen gaat de gloednieuwe WinTU/er Village van start in de hal van Atlas. De WinTU/er Village zal twee weken lang open zijn en volgens community manager Erik de Jong “you bèta be there”. Vooral door take-overs te faciliteren wil hij in de kerstperiode TU/e’ers een community laten vormen.

foto Erik de Jong

Voor het eerst vindt de kerstmarkt die community manager Erik de Jong organiseert niet meer buiten plaats in de Markthal, maar in een aangename temperatuur binnen de muren van Atlas. De nadelen zijn dat het verrassingseffect ontbreekt en dat er enige geluidsbeperking is, maar de voordelen somt De Jong moeiteloos op. Met als slotakkoord: “Ik zag de weersverwachting …”

“De kerstperiode is een perfect moment om te vieren dat we aan de TU/e één community zijn. Ik zie de WinTU/er Village als een blank canvas met een goede gezellige basis die wordt ingekleurd door eigen activiteiten toe te voegen, waardoor het een sprankelend schilderij wordt.”

Take over

Vooral door de zogenoemde take-overs  wordt het plaatje ingevuld. De Jong is positief verrast hoe makkelijk hij het programma ingevuld kreeg. “We hebben honderd activiteiten verdeeld over de dagen en de ruimte. Zie de Atlashal als een dorp waarin van alles kan gebeuren op verschillende plekken. Er is een bioscoop, een restaurant, een café, twee podia, een giftshop, glühwein - genoeg mogelijkheden om elkaar te ontmoeten.”

De Village Square met Village stage en ruimte voor tweehonderd mensen is bijna alle avonden gevuld met programma. “Hier speelt Quadrivium, danst Footloose, geeft studentenpaaldansvereniging Blue een demonstratie en komen nieuwe bands van Studentproof optreden”, zegt de community manager enthousiast. “Wist je dat er over de twee weken verspreid al zeshonderd TU/e’ers samen met directe collega’s een kerstdiner hebben gereserveerd?” De Winter Food Counter zal dagelijks tot 20.00 uur open zijn.

Mutsen

De WinTU/er Village is versierd met 10.000 ledlampjes en er zijn 10.000 beanies om uit te delen. “Die mutsen zijn er in verschillende kleuren, want we willen op ieder hoofd een muts die past”, zegt De Jong die daarmee een bruggetje slaat naar de inclusiviteit van de markt. “Bewust hebben we de naam kerstmarkt breder getrokken. Met een woord als WinTU/er Village dekt het de lading nog meer. Iedereen mag er z’n eigen plek van maken.”

De mutsen zullen vanaf woensdag worden uitgedeeld en dat gebeurt als eerste door leden van het College van Bestuur. Nicole Ummelen, Frank Baaijens en Susanne van Weelden worden door Erik de Jong met een elektrisch kersttreintje - de WinTU/er Village Express - van het Auditorium opgehaald om er om 12.30 uur de opening te verrichten. De rest van de dag zal deze Winter Express vanaf de hele campus medewerkers en studenten naar Atlas brengen.’s Avonds is er uiteraard live muziek vanaf 17.30 uur.

Openingstijden

De WinTU/er Village is dagelijks geopend van 7 t/m 21 december in Atlas. In de lunchpauze tussen 12.00-14.00 en vanaf 16.00-20.00u is er dagelijks programma.