Cursor gaat bijtanken, maar ook voorbereiden

Cursor gooit na vandaag ook de luiken voor enige tijd dicht. Na een hectisch jaar gaan we de accu opladen, maar we gaan ook al wat voorbereidend werk doen voor de Intro in augustus. Na de zomervakantie zal er weer veel afkomen op de wetenschappelijke staf, de ondersteuning, studenten en de redactie, maar probeer daar even afstand van te nemen. De Chinese filosoof Lao-Tse zei ooit: “Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.”

foto Aanbetta / Shutterstock

Terugkijken op een collegejaar zorgt altijd weer voor verbazing over hoeveel er is gebeurd: initiatieven gestart, teleurstellingen geslikt en successen gevierd. Dat is niet anders voor het studiejaar 2021-2022 dat bijna achter ons ligt. Een jaar waarin studenten en docenten dat verdomde coronajuk konden afwerpen en waar weer veel dingen gedaan konden worden zoals we dat ‘vroeger’ deden. Laten we hopen dat we ook komend jaar van verdere pandemische ellende verschoond blijven. Want elkaar zien, in een ruimte met elkaar kunnen praten en alle sociale ontmoetingen die weer mogelijk zijn op de campus; dat maakt pas duidelijk wat we gemist hebben.

Dus probeer weer helder en fris te worden de komende weken en geniet allemaal van die welverdiende vakantie. Cursor komt in de week voor de Intro weer online.

Persberichten en ander nieuws in onze algemene Cursor-mailbox nemen we na de zomervakantie weer in behandeling.