Dekate Mousa exposeert bij CKE

Film- en fotografievereniging Dekate Mousa houdt een foto-expositie van 7 tot en met 25 juni in het Centrum voor de Kunsten Eindhoven (CKE). De expositie is ter ere van het zestigjarig bestaan van Dekate Mousa. Met 114 foto’s wil de studentenvereniging iedereen laten zien wie ze zijn en wat ze kunnen op fotografiegebied.

foto Henrique Dias

“De expositie is extra groot en staat in het teken van het lustrumjaar van de vereniging”, vertelt expositiecommissielid Ymke Broeren. “De gekozen foto’s zijn allemaal gemaakt aan de hand van door de vereniging georganiseerde challenges en activiteiten. Zo waren er onder andere een onderwatersessie samen met SPV Blue en een samenwerking met lichtfestival GLOW."

In dertien categorieën hebben leden foto’s kunnen insturen. Een duidelijke voorwaarde was dat deze in het lustrumjaar geschoten moest zijn. “Ieder jaar is er een expositie, maar deze is een stuk groter door ons lustrum. In totaal hangen er maar liefst 114 foto’s. We willen hier echt laten zien wie we zijn en wat we kunnen. Ook aan mensen buiten de studentengemeenschap, iedereen is welkom.”

Op dinsdag 7 juni om 20:00 vindt de officiële opening plaats. Verschillende sprekens geven uitleg bij de foto's en bezoekers kunnen een rondleiding volgen. Broeren legt uit hoe de vereniging bij het CKE-gebouw kwam. “We waren eigenlijk op zoek naar twee aparte toffe locaties, voor zowel ons lustrumgala dat besloten is, als de expositie voor breed publiek. Toen we het CKE bezochten, bedachten we ook dat het heel leuk zou zijn om dat hier te combineren. En van het een kwam het ander.”

De hoofdfoto getiteld 'Behind the camera', gemaakt door Henrique Dias, zal ook te zien zijn in het CKE. Mocht je geïnspireerd geraakt zijn en ook de doka in willen: Dekate Mousa heeft ook een eigen fotostudio op de campus waar leden zelf foto’s kunnen ontwikkelen.

Bezoekersinformatie

Het CKE is gevestigd op Pastoor Petersstraat 180, 5612 LW Eindhoven en is regulier geopend van maandag t/m vrijdag van 9.00-22.30 uur en op zaterdag van 9.00-17.00 uur. Je bezoekt de tentoonstelling gratis!