Inschrijving TU/e Running Team geopend

Vanaf morgen kun je je inschrijven voor deelname in het TU/e Running Team bij de ASML Marathon Eindhoven op zondag 9 oktober. Iedereen die werkt of studeert aan de TU/e kan deelnemen. Het Studentensportcentrum heeft 370 startbewijzen in de aanbieding en voor de deelnemers is jongerencentrum Dynamo wederom de thuishaven.

foto Pavel1964 / Shutterstock

Het is de derde keer dat het TU/e Running Team, geïnitieerd door Melissa Grunewald en Joyce Schonenburg van het SSC, meeloopt met de Eindhovense marathon. “Door een samenwerking met verschillende partners hebben we dit jaar in totaal 370 startbewijzen voor vier afstanden. Honderd stuks voor zowel de 5 kilometer en de kwart marathon. Honderdvijftig voor de halve marathon en twintig voor de hele marathon”, zegt Schonenburg. “Deze startbewijzen zijn voor alle studenten en medewerkers verkrijgbaar vanaf 13 september om 10:00 uur tegen gereduceerd bedrag, tussen de 9 en 20 euro (in plaats van 12,50 en 67,50 euro, red). Wie zich voor 20 september inschrijft ontvangt een gratis TU/e Running Team T-shirt.”

Dynamo

Net als vorig jaar hebben de TU/e-renners Dynamo weer de hele dag tot hun beschikking als locatie. Daar kunnen ze hun deelnamenummer en T-shirt ophalen, zich omkleden en zich samen naar de start begeven. Na afloop krijgen de lopers een stuk fruit, een drankje en eventueel een massage.

Schonenburg heeft goede herinneringen aan de eerste editie in 2019 en vindt dat deze video een goede sfeerimpressie geeft. “In 2020 ging de marathon niet door en in 2021 werd ondanks corona onverwachts toch besloten de marathon door te laten gaan. Dat jaar hadden we wel T-shirts , maar geen gesponsorde startbewijzen. Nu hebben we beide.”

Hardlooptrainingen

Speciaal voor de lopers van de halve marathon biedt het  SSC een aantal hardlooptrainingen aan op de atletiekbaan op Sportpark de Hondsheuvels.  Deze trainingen worden verzorgd door looptrainer Ton van Hoesel en vinden plaats op 12 september van 20.00 tot 22.00 en op 14 september van 17.00 tot 19.00. “Je kunt aan beide trainingen deelnemen, inschrijven hiervoor is niet nodig”, zegt Schonenburg. Ze nodigt iedere loper uit om lid te worden van de TU/e Running Team club die door Strava gehost wordt.

Vanaf 13 september om 10:00 uur kun je je inschrijven via de SSC website.