TU/e anticipeert op komende treinstakingen

Omdat er morgen, 9 september, en volgende week dinsdag en donderdag door stakingen geen treinen rijden in het hele land heeft de TU/e besloten een aantal maatregelen te nemen die betrekking hebben op het onderwijs. Via de mail werd die boodschap deze middag meegedeeld aan de medewerkers en studenten.

foto MMD / Shutterstock

UPDATE: De vakbonden en NS hebben een principeakkoord bereikt. Acties zijn daardoor – in elk geval voorlopig – van de baan.

Zo kunnen docenten in overleg met de opleidingsdirecteur bepalen of en hoe het onderwijs op die drie dagen doorgaat. Als mogelijkheid wordt genoemd dat besloten kan worden om week 8 te gebruiken om een vak in te halen, of om een eerder opgenomen videocollege in te zetten of te streamen via Teams en/of een Portable Streaming Kit. Docenten die vrijdag 9 september onderwijs verzorgen in een grote zaal met vaste streamingsapparatuur, worden vandaag door ESA/Videocolleges benaderd of ze gebruik willen maken van de mogelijkheden voor streaming/opname. Vanaf morgen wordt ook alvast geïnventariseerd voor dinsdag.

Portable Streaming kits kunnen zonder afspraak worden afgehaald bij de Servicedesk van IMS in MetaForum. Dat kan vandaag nog tot 17.00 uur en morgen vanaf 8.00 uur. Er zijn veertig kits beschikbaar en volgens de mail geldt de regel op=op. Facultaire Teacher Supporters kunnen docenten uitleg geven over het gebruik van de kits.

Docenten wordt gevraagd om zo snel mogelijk via Canvas aan hun studenten door te geven of en op welke manier het vak doorgaat. En die laatste groep krijgt het dringende advies om Canvas goed in de gaten te houden, ‘zodat je weet of de vakken die je volgt doorgaan en op welke manier je ze kunt volgen’.

Medewerkers die door de staking niet naar het werk kunnen komen, moeten waar nodig met hun leidinggevenden afstemmen hoe of waar ze hun werk kunnen doen.

Wie vragen heeft kan die stellen via info@tue.nl of via WhatsApp (06-41683406).