Van college naar climax: seksspeeltjes verkrijgbaar op TU/e

Vanaf nu haal je naast een lekker broodje ook een seksspeeltje bij SPAR University. Die zijn namelijk een samenwerking aangegaan met Easytoys. Het doel van de actie is om het taboe te doorbreken dat op seksspeeltjes heerst, aldus het bedrijf.

foto Wesley Klop

Uit recent onderzoek blijkt dat jongeren tussen de 16 en 25 minder seks hebben dan hun leeftijdsgenoten vroeger, maar dat betekent niet dat behoeftes plots verdwijnen, zo laten beide partijen weten. “Binnen SPAR University willen wij een relevant en inclusief assortiment aanbieden voor onze doelgroep; de student”, aldus Martijn ten Berge, van SPAR university. De sekstoys vallen hier ook onder. Ten Berge wil door de sekstoys aan te bieden op een goede plek in de winkel, een signaal afgeven dat seksspeeltjes heel normaal zijn.

Meest verkochte producten

Naast de TU/e biedt EasyToys het assortiment aan bij vier andere grote universiteiten. In het assortiment zitten onder meer de meest verkochte producten van EasyToys, aangevuld met condooms, glijmiddelen en een giftset. Bij succes wordt de samenwerking ook naar andere SPAR university-locaties uitgebreid.

Een rondgang langs studenten in het Metaforum levert niet meteen enthousiaste reacties op. Seksspeeltjes blijken inderdaad nog een taboe. Bas (22), student Information Security Track: “Ik denk dat het altijd een gevoelig onderwerp blijft, behalve condooms dan. Die kan je natuurlijk in iedere drogist halen. Ik zie studenten niet snel een sextoy kopen in een supermarkt, want je moet het in het openbaar doen. Al is het wel een goede marketingstunt van EasyToys.”

Student Natuurkunde en Wiskunde Thomas (22) vindt het een vreemd idee: “Ik zie al helemaal voor me dat ik straks aan een maat van mij vraag of hij iets lekkers voor me wil halen bij de SPAR en terugkomt met een sekspeeltje. Dat zou wel een goede grap zijn.” Volgens Thomas heerst er onder studenten onderling wel een taboe op sekspeeltjes, maar in zijn eigen vriendenkring niet. Naast hem aan tafel zit een vrouwelijke student, die liever anoniem wil blijven. Zij verwacht ook geen run op het sensuele assortiment: “Een supermarkt is een plek voor een lekker broodje en niet voor sekspeeltjes.”