De herstart in Barchem

Eindhoven eindigt tweede in Batavierenrace

Het team TU/e-Fontys Eindhoven is afgelopen weekeinde als tweede geëindigd in het Universiteitsklassement van de 41ste Batavierenrace. De estafetteloop voor studenten van Nijmegen naar Enschede over 175 kilometer werd gewonnen door het combinatieteam RU/HAN uit Nijmegen.

De jaarlijkse Batavierenrace is opgedeeld in 25 etappes en loopt van het Universitair Sportcentrum van de Radboud Universiteit Nijmegen via Duitsland en de Achterhoek naar de campus van de Universiteit Twente. De wedstrijd is onderverdeeld in een dag-,  avond-, en nachtblok. Met ruim 8500 deelnemers is het volgens Guinness Book of Records 's werelds grootste estafetteloop.

In de eerste etappe drukte het Eindhovense hardloopteam meteen een stempel op de wedstrijd door als eerste te eindigen. De volgende etappes werden met wisselend succes afgelegd. De minste prestatie werd neergezet in de laatste etappe toen het team als tiende over de meet kwam. Maar mede dankzij een goed gemiddelde over de andere etappes, werd plaats twee veiliggesteld. Met bijna 17 minuten achterstand in het algemeen klassement op de winnaar.