QS ranking: Bouwkunde en statistiek TU/e wereldwijd top

QS: Bouwkunde en statistiek TU/e wereldwijd top

Volgens de vandaag uitgekomen 'QS World University Rankings 2015 by subject' staan de vakgebieden bouwkunde en statistiek van de TU/e in de internationale top. In het vakgebied bouwkunde eindigt de universiteit op de 28e plek wereldwijd. Met statistiek scoort de TU/e met de 35e plek zelfs het hoogst van Nederland en behoort de universiteit tot de top-zes van Europa.

De gepubliceerde ranking van vandaag is een naar deelgebieden uitgesplitste ranglijst van de algemene QS World University Ranking. Deze kwam afgelopen najaar uit en wordt beschouwd als één van de invloedrijkste ranglijsten van universiteiten. Van de 36 deelgebieden die QS dit jaar onder de loep nam, is de TU/e in tien opgenomen. Met name in Bouwkunde en Statistiek scoort de Eindhovense universiteit dit jaar goed met respectievelijk de 28e en 35e plek.

Het onderzoeksbureau QS nam voor deze ranglijst ruim 3.500 universiteiten wereldwijd mee in hun beoordeling. Het bureau baseert zich enerzijds op de mening van onderzoekers en werkgevers en daarnaast op het aantal keer dat onderzoekers het werk citeren. Dit jaar is de vijfde keer dat deze ranglijst per deelgebied wordt uitgebracht.

TU/e in 'QS World University Ranking 2015 by subject'

Architecture / Built Environment: 28