'La boite noire', de nieuwe restaurant-ruimte van de University Club, in de Zwarte Doos. Foto | Vincent van den Hoogen

University Club gaat verder in Zwarte Doos

De University Club komt na haar noodgedwongen verhuizing uit het Hoofdgebouw verspreid terug op meerdere locaties op de TU/e. Het is Dienst Interne Zaken niet gelukt één nieuwe locatie te vinden. De functies, te weten het restaurant, de vergaderruimten en de voorbereidingen van de catering van Eurest, komen terecht in respectievelijk de Zwarte Doos, MetaForum en het Auditorium.

Het restaurant dat voorheen in de University Club in het Hoofdgebouw zat, is per 5 januari verhuisd naar de eerste etage van de Zwarte Doos. Ze heeft een nieuwe naam gekregen: La boîte noire. In principe wordt daar dezelfde menukaart gevoerd als in de Zwarte Doos maar is er speciaal een faculty menu verkrijgbaar. Het grote verschil met de benedenverdieping is echter wel het besloten karakter van La boîte noire. Er zijn dertig plaatsen. Donderdag 8 januari is de eerste lunch geserveerd.

Vervanging voor twee van de vergaderruimten van de University Club is gevonden op de derde etage van MetaForum. Daar zijn zitplaatsen voor dertien en vijftien personen. Is er  vraag naar een grotere vergaderruimte, dan verwijst DIZ door naar Kennispoort.

Het bedrijfsrestaurant in het Auditorium is vrijdag 9 januari gesloten vanwege verbouwing van de keuken. Daarvoor moet alle elektra afgesloten worden. Op vrijdag 16 januari is door de afronding van de verbouwing alleen de koffiebar van het restaurant geopend. Er is dan een beperkt assortiment verkrijgbaar. De verbouwing is ook een gevolg van het sluiten van de University Club in het te renoveren Hoofdgebouw. Eurest heeft de aanpassing van de keuken nodig omdat hier voortaan de voorbereidingen voor haar banqueting wordt gedaan.

De keuken van het Auditorium krijgt onder andere een extra oven die uit de University Club komt. Daarvoor moeten enkele leidingen worden verplaatst. Er is gekozen om dat op twee vrijdagen te doen omdat dat de meest rustige dagen van de week zijn wat kantinebezoek betreft. Dan zijn er ook geen avondmaaltijden.