Miami Nice bij Thêta. Foto | Bart van Eijden

Klaar met dat jaar

Barbecues, borrels, kermissen, festivals en andere feestjes. De eerste ontspannen Facebook-kiekjes van vrienden op hun vroege-vakantieadressen. Het zoveelste paar roodverbrande schouders of een door muggen op maat gemaakte 'bolletjestrui' op een ontbloot mannenbovenlijf. De zomer is hier - adieu academisch jaar!

Het collegejaar 2014-2015 werd vrijdag afgesloten in Spaanse sferen, met onder andere flamencodansers, muziek van de Tuna en Tuniña en sangria - veel sangria. Intussen deed een line-up van hoogleraren en docenten vanachter de draaitafels zijn best om bezoekers, ondanks de warmte, met hun zelfsamengestelde set in beweging te krijgen. De muziekstijlen waren divers: van vrolijke sixties-tunes en jazz tot heavy metal en salsa. De dj's-voor-een-dag lieten hun gehoor alle hoeken van het iTunes-warenhuis zien.

Het afsluitende feestje bij MetaForum ondervond vrijdag concurrentie van onder andere Miami Nice, het jaarlijkse omarm-de-zomerfeest van studentenroeivereniging Thêta. Langs het Eindhovens Kanaal waren halverwege de middag de bier- en zwemwaterkranen al wagenwijd opengezet en stortten dj's vanaf twee verschillende stages hun muziek uit over de genietende meute.

Bij het Eindhovens Studenten Corps kon 's avonds traditiegetrouw worden 'genatentamenfeest'. Met 'Let's Get Spanish' werden de Spaanse sferen van het TU/e-terrein in de Ballenbak tot in de late -of vroege; doorhalen wat niet van toepassing is- uurtjes overeind gehouden.