Ook Jett Rebel en Nielson op lustrumfestival TU/e

De TU/e heeft, na Chef'Special, ook Jett Rebel en Nielson toegevoegd aan de line-up van het Dream & Dare Festival. Met dit driedaagse evenement op eigen terrein viert de universiteit eind april haar zestigjarig bestaan.

Technologie, innovatie, muziek, kunst, debat, wetenschap en een veelzijdig aanbod van foodtrucks moeten de campus voor 72 uur omtoveren tot een levendig festivalterrein. Jan Mengelers, voorzitter van het College van Bestuur van de TU/e, kijkt uit naar de festiviteiten: "De universiteit wil deze verjaardag vieren met studenten en medewerkers, met oud-studenten en samen met iedereen die ons een warm hart toedraagt."

Mengelers vervolgt: "Het geeft ons de gelegenheid te laten zien wat we in huis hebben en waar we trots op zijn als TU/e-gemeenschap. Op ons onderzoek, onze banden met het bedrijfsleven en het geweldige onderwijs dat we hier bieden. Daarom zetten we drie dagen lang letterlijk onze deuren open.”

Het festival start op vrijdag 22 april om een uur 's middags met een spectaculaire openingsactiviteit, zo beloven de organisatoren. Aansluitend is er een wetenschapsshow, waarin de vijf universiteitshoogleraren van de TU/e (Bert Meijer, Anthonie Meijers, Wil van der Aalst, Maarten Steinbuch en René Janssen) praten over de ontwikkelingen in de wetenschap en technologie.

Op zaterdag en zondag zijn er onder meer ‘Dream’- en ‘Dare’-podia met diverse optredens. Jong en oud kunnen onderzoeksvragen stellen tijdens een show met presentatoren Dennis Storm en Valerio Zeno, onder meer bekend van het programma 'Proefkonijnen' van BNN.

Ook is er de mogelijkheid voor afgestudeerden om tijdens deze drie dagen hun handtekening te vereeuwigen in glas en kunnen bezoekers een drankje nuttigen in het drone-café.

Het festival is gratis toegankelijk; voor sommige onderdelen is aanmelding verplicht. Houd de jubileumwebsite in de gaten voor de updates en tijden van het programma.

Bron: Persteam TU/e