Laetitia Ouillet directeur Eindhovens-Utrechtse alliantie

Laetitia Ouillet, aan de TU/e kartrekker van de strategic area Energy, is benoemd tot directeur van de alliantie tussen de universiteiten van Utrecht (UU) en Eindhoven (TU/e) en het Universitair Medisch Centrum Utrecht (UMCU). Ouillet wordt daarmee het boegbeeld van de samenwerking die de drie organisaties eerder dit jaar bekendmaakten.

De universiteiten en het medisch centrum gaan samenwerken op het gebied van poreuze materialen, energie, vitaliteit & sport, regenerative medicine en imaging. De partijen investeren samen tien miljoen euro om nieuwe programmalijnen te ontwikkelen met gecombineerde expertises.

Ouillet is op dit ogenblik directeur van de strategic area Energy aan de TU/e. Ze zal haar huidige functie gaan combineren met haar rol bij de alliantie. Laetitia Ouillet wordt in haar rol als directeur een belangrijke schakel in het bespoedigen van onderzoekprogramma’s en het aanjagen van nieuwe vormen van samenwerking tussen de instellingen, onder meer op het gebied van onderwijs.

De twee universiteiten en het UMC hechten grote waarde aan toekomstige onderzoekssamenwerking en gecombineerde onderwijsprogramma’s. Oplossingen voor medische uitdagingen liggen steeds vaker op het snijvlak van technologie en geneeskunde. UU, TU/e en UMCU streven via samenwerking naar langlopende initiatieven om ruimte te geven aan bestaande en nieuwe onderzoeksprogramma's. Samen willen ze ook werken aan de ontwikkeling van unieke onderzoeksfaciliteiten.

Bron: Persteam TU/e