‘From dream to demo’ in TU/e innovation Space

Na een jaar proefdraaien is de TU/e innovation Space op donderdag 15 november officieel gelanceerd. ‘From dream to demo’ was het thema van de openingspresentatie, waarna bezoekers in Matrix een kijkje kregen in de innovatieve keuken (via een tentoonstelling van studentprojecten), evenals een blik op de toekomst.

Een bruisende plek waar studenten, studententeams, student-ondernemers en onderzoekers samenwerken in multidisciplinaire teams en waar studenten aan de slag kunnen met hands-on activiteiten. Dat is wat de TU/e innovation Space beoogt te zijn, zo vertelde wetenschappelijk directeur Isabelle Reymen eerder in Cursor. Oftewel: niet alleen bezig zijn met de theorie, “maar ook met uitvoering, samenwerken, en prototypes maken. Weg achter je bureau.”

Lees verder onder de video.

Video | Mathias Verheijden

De innovation Space ging in september vorig jaar van start in het Gaslab, om afgelopen zomer haar intrek te nemen in het tegenovergelegen Matrix. Gasten bij de opening kregen donderdag een rondleiding door het gerenoveerde gebouw en konden, na een borrel, ook nog een uitstapje maken naar GLOW in de binnenstad, waar onder meer een lichtkunstinstallatie van TU/e-studententeam IGNITE te zien is.

Onze videoreporter Mathias Verheijden deed verslag van de opening, maar liep ook in de periode voorafgaand rond door de innovation Space. Wie werken er, hoe ervaren ze de ‘innoSpace’? Bekijk zijn video hierboven - en zie de impressie van onze fotograaf Bart van Overbeeke hieronder.